De fem fineste i dag

HildeG har sine fineste i slutten av mai og hun er nysgjerrig på våre fineste. Akkurat i dag er tulipaner, aurikler, narcisser og primula på hell og lite annet har begynt blomstringen.  Men, den som leter, den finner.

Fritillaria camtschatcensisPhlox subulata’Candy Stripes’Hosta – sortsnavnet er som blåst bort. Men, den er min fineste!Min flotteste Lamium – ‘Pink Pewter’. Kommer fra Stewo. Som forøvrig har masse fint.Fylt, lekker narciss. De fleste ligger paddeflate etter vindens herjinger. Leter etter navn i gamle innlegg;D

Det var mine fem fine – dine da?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “De fem fineste i dag

  1. Mye lekkert man finner om man leter gitt:) Jeg styrtet også ut i hagen med kamera, og her var det akeleiene som gikk av med seieren.

    • solfrid

      Akeleiene har ikke kommet så langt ennå her. Ikke det at jeg har så mange, men allikvel. Du ligger vel en del dager foran meg:D

  2. Har var det mye lekkert! For en snobbete fritillaria🙂

  3. Lekker den Lamiumen din og den Fritillaria camtschatcensisen var slett ikke stygg den heller.

    • solfrid

      Lamiumen er nære ved å dø ut hvert år. Men, det overlever. Hver eneste år. Liker veldig godt de nesten hvite bladene:)

Legg igjen en kommentar

