Man starter med et brak!

Og har fått bekreftet at man ER i overgangsalderen. Thank you, my dearest doctore.  Endelig!

«Her var det inntørket» – sa damen. Hun henviste til mine eggstokker. «Rigid» – sa hun også, med henvisning til slimhinnen på samme sted. Det er jo rent morsomt å gå til understellskontroll. Kreftregistreret sendte meg en høflig påminnelse; tre år siden sist. Nå er det gjort! Og, jeg er offisielt i overgangsalderen.  Ikke at det er noen tilstand som jeg unner mine fiender, men det er greit å ha det svart på hvitt.

Hagen er et stadig tilbakevendende tema – det skulle bare mangle!  Man har tilbragt mange timer allerede denne våren, som kom så plutselig! Brun har man også blitt.

Litt galskap i potter må man ha, så av Scorpio på Hagegal har jeg kjøp fem rota stiklinger av pelargoner med flotte blader.

‘Green Gold Petite Pierre’

‘Ivory Snow’

‘Princess Alexandra’

Lenke til Snuffeldyrets lille verden – flotte bilder!

‘Freak of Nature’

Blackvelvet  ‘Appleblossom’

Lenke til Pelargonia.no

Denne har jeg i ‘Salomon’ – sådd i 2007.  Bladene blir skikkelig svarte – nydelig! Min fra 2008, trur eg. Den er den eneste som har overlevd mine vintersvingninger.

Jeg er glad i potter og sammenplantinger, så jeg holder en knapp på at de er der de havner. Finne fine kompiser først! Og, god jord!

Ha en strålende fredag – jeg er glad – Tause vitner er tilbake. 

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Man starter med et brak!

  1. passer godt med pelliz da, ja😉
    Gratulerer! (Fin i fargene den nederste, da – men ikke si til noen at jeg har sagt det)

  2. Grattis med begge deler!!

  3. Velkommen etter inn i svette/hetetokt-landet!😉
    Og fine pelliser, da.

    • solfrid

      Det er greit å få det bekreftet – nå med ultralyd. Inntørket, du liksom – har gått og humret i hele dag:)

  4. Om jeg ikke husker feil, er jeg eldre enn deg. Og jeg føler meg ikke det minste inntørket, så det så.

  5. Det er eggene, og ikke høna som er inntørket, sier de ;o)
    Jeg har gjennomlevd ca. 5 år i overgangsalderens tidsalder, og det har igrunnen gått greit!
    Nydege blad på pellisene dine! Jeg er en ordentlig bladfreak, skjønner du! Faller helt i staver, jeg!!
    Ha en fin helg!

    • solfrid

      Jadda – det fine var å få konstatert at det var overgangen. Blodprøver har ikke vist noenting, derfor ble jeg så glad – ikke for overgangen i seg selv, men at alle plagene fikk et navn:D

  6. Her var det fakta på bordet forstår jeg. Vi skal vel gjennom det alle før eller seinere.
    Nydelig bladverk på pelargoniene dine. Jeg hadde to med flerfarget bladverk, men de tålte ikke den harde vinteren. Ja, jeg vet de må inn, men vinteren kom så brått i fjor.

    • solfrid

      Høsten og vinteren kommer alltid brått på. Det er nok masse som har forsvunnet for meg grunnet slike bråe overganger….
      Fakta er viktig og liker ikke å gå rundt grøten.

  7. Velkommen i klubben😉
    Den Princess Alexandra fikk jeg nesten hjertebank av. Jeg elsker sånne varigerte planter.

Legg igjen en kommentar

