Gi meg ditt kontonummer. Please!

For de finnes. I hopetall. Jeg skjønner det bare ikke –  hvorfor så dumme, naive og hjelpeløst dustete?

Nå er de til og med oversatt til norsk. I love it! Hvor lenge går før vi leser notiser i avisen om de lettlurte?

Fra: Miss Stella Gerald
Abidjan, Elfenbenskysten
Vest-Afrika.
min private e-post: stella_gerald0003@yahoo.com
Re: appell om øyeblikkelig og konfidensiell virksomhet hjelp!

Kjæreste,

Jeg introduserer meg selv som Miss Stella Gerald den eneste datteren til sent Chief og fru David Gerald. Min far var en meget velstående Coccoa kjøpmann i Abidjan, den økonomiske hovedstaden i Elfenbenskysten, min far ble forgiftet til døde av sine forretningsforbindelser under en av sine turer på forretningsreise. Min mor døde da jeg var baby, og siden da min far tok meg så spesiell. Før død min far januar 2009 i et privat sykehus her i Abidjan han i hemmelighet kalte meg på sengen hans side og fortalte meg at han har summen av fire millioner, fem hundretusen United State Dollar ($ US4.5M) igjen i faste / spenning konto i et av de viktigste banken her i Abidjan, som han brukte navnet mitt som sin eneste datter for de pårørende ved innskudd i fondet. Han forklarte meg at det var på grunn av denne formuen at han ble forgiftet av hans forretningsforbindelser. At på grunn av uopphørlig politiske krisen i dette landet og for å unngå blitt drepe av sine fiender jeg bør søke for en utenlandsk partner i et land av mine valg hvor jeg skal overføre disse pengene og bruke den for investering formål som for eksempel fast eiendom eller hotell ledelse .

Vær så snill, jeg er hederlig søker din hjelp på følgende måter:

(1) For å gi en bankkonto i hvilke disse pengene ville bli overført til:

(2) For å tjene som en vokter av dette fondet siden jeg er fortsatt en liten jente:

(3) For å gjøre ordningen for meg å komme til landet for å videre i min utdanning og også for å sikre en oppholdstillatelse i ditt land:

Videre er jeg villig til å tilby deg 15% av den totale summen som kompensasjon for innsatsen din / innspill etter vellykket overføring av dette fondet i din nominert kontoen utenlands. Videre Pleas oppgi din alternativene mot å bistå meg som jeg tror at denne transaksjonen vil være konkludere innen sju (7) dager du tilkjennegir din interesse for å hjelpe meg. Jeg venter å høre fra deg raskt, For min sikkerhetsmessige grunner kan du svare meg til min private e-post: (stella_gerald0003@yahoo.com

Takk og Gud velsigne.
Med vennlig hilsen,
Stella Gerald


No virus found in this incoming message.
Checked by AVG – http://www.avg.com
Version: 9.0.851 / Virus Database: 271.1.1/3100 – Release Date: 08

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Gi meg ditt kontonummer. Please!

  1. Hehe, ja det er jo bare å sende masse penger nedover til Nigeria😉 15% avkasting er jo ikke dårlig eller hva?😀

  2. Jan Myhrehagen

    Fikk samme mailen idag. de må jo tro vi er hakkende idioter, og som du sier mail fra elfenbenkysten på norsk fra ei lita jente. viste ikke de var så stive i norsk der nede

  3. Anita K.

    Jeg fikk beskjed at jeg trengte ei ny og fresh dame… Øh. Ei husmor, kanskje, men ikke på mail.😉

    • solfrid

      Denne fikk en kollega; det florerer i disse dager…

      «Hallo. Du den vakre mannen. Jeg ønsker å fortelle om meg selv litt. Im hyggelig, snill, ansvarlig person. Im sikker på at vi kan finne den generelle interesser. Im veldig like sport, har sea.I er veldig like å lage mat. Jeg tror du vil like mitt kake med jordbær. Jeg ønsker å kommunisere via e-post. Mine e-post: solshkakatysha@yahoo.com. Med håp, Ekaterina. »

      *fnis*

  4. mia

    Nåja, vill man vara snäll så vill man, men så blåögd får man inte lov att vara. Du behöver inte sända kontonummer, men adressen ( send et mail du..) för det står några blå ‘tradicenta’rötter – tremaster/ blomstervandrer..jeg og namn..här och väntar på leverans🙂

    • solfrid

      Det har jo vært et par saker her i Norge (Bergen, så vidt jeg husker, hva det sier om bergensere er en annen sak…), en kvinne som hadde latt seg lure for mange hundretusen.

      Adresse sendt!

  5. For ikke snakke om lederen av Aftenspostens grafiske klubb som underslo klubbkassa for ei dame som kanskje ikke en gang har eksistert.
    Tragisk.

    • solfrid

      Den saken var jo helt forferdelig tragisk. Hva er det med oss mennesker? Hvorfor mister vi helt gangsynet? Kjærlighet gjør blind…

Legg igjen en kommentar

