Frøleverandør som MÅ huskes!

Trade Winds Fruit.

Panikkrydding i hagen.  Satte opp en pallekarm slik at melonene (tror jeg det er) fikk noe større. Plantet rundt med tagetes slik at det skremmer vekk hva det nå er de skremmer vekk.  Noe sneglegreier i blått rundt karmen. Da skal det holde seg bra til vi kommer hjem fra ferie.  Har planer om å dekke med gress, hvis det ikke regner i morgen!

Lilium pardalinum – har jeg visst masse av? Hm. Må lide av kollektivt hukommelsetap både i venstre- og høyre hjernehalvdel. Hvor kommer den i fra liksom? Hadde en-1- i fjor – nå er der mange (!) Den er vakker, men står jo helt feil. Ble større enn jeg tenkte, regner jeg med. Knoppene er vakre, ikke sant?

Fargen på denne stokkrosa ble jeg veldig fornøyd med. Det gjorde den lille humlen som var på besøk også;)

Sverming i kveld.  Dette insektet hadde seg overalt, jeg mistet oversikten over hvor mange par. Må sjekke ut hva slags insekt det er. Mest sannsynlig et rovdyr; de spiser opp de slemme= som igjen spiser opp mine planter. Jeg er som sagt ikke tilhenger av kjemiske ting på flaske og boks.

God natt!

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Frøleverandør som MÅ huskes!

  1. Fantastisk bilde av den stokkrosa med humle! Nydelig farge på den også🙂

    • solfrid

      Lurer på om det er frø jeg knep med meg fra Danmark 2008. Må huske å ta frø – helt enig i at fargen er helt nydelig:)

  2. de der ser ut som liljebiller, og da kommer du neppe utenom giftige ting på boks- eller du kan slutte med liljer

Legg igjen en kommentar

