Give me five!

Dianthus deltoides ‘Arctic Fire’. Denne ble sådd i fjor. I år har den tatt helt av – det vil si; den trives.🙂

Lilium – navnelapp borte vekk. Import. Søte fregner. Mørk rosa kant.

Hordeum jubatum   – et nydelig gress. Omtales ofte som ettårig, det er veldig, veldig feil.


Geranium sanguineum var. striatum. En av de fineste som finnes!

Til slutt en villfaren gjest. Papaver rhoeas ‘Mother of Pearl’. Fikk ikke sådd i år, men hva gjør det? Den selvsår seg flittig. Peneste i klassen!

Det blåser!!





16 kommentarer

Filed under Uncategorized

16 responses to “Give me five!

  1. Nydelig, Solfrid!» Arctic Fire» har jeg sådd i år, men det blir nok sein blomstring…Nydelig lilje, og mmmmm, de andre også!
    Ha en fin ferie!

    • solfrid

      Nellik er en undervurdert plante. Blir mer og mer glad i dianthus. Bare vent til neste sommer, da vil du ha blomstring så det holder:)

  2. Flott bilder. Likte særlig godt den valmuen, og det minner meg om at jeg har frø av noen ett-åringer liggende en eller annen plass. Kanskje jeg husker de til neste år, eller til høsten.

  3. Fem lekre dette. Ja det gresset kommer nå oppigjen her år etter år, selv om det står og vansmektrer i potter.

    Striatum!!! En hit!

    • solfrid

      striatum er favoritt, nå skal jeg ut å jakte på søsteren; ‘Apple Blossom’. De er tilnærmet like, så hvorfor jeg må det, vet jeg ikke. Men, må man, så må man = er man gal, så er man gal. Så det så!

  4. Villrose

    Åh, ja, så mye fint…

    • solfrid

      Rosene dine er jo helt fantastiske! Som jeg skrev til Hilde, roser skal jeg og må jeg ha snart. Må bare finne ut hvor de skal stå!

  5. Nydelige planter. Lekker den valmuen.

    • solfrid

      Valmuer er min førse kjærlighet innen ettåringer. rhoeas har de yndigste i så måte, somniferum er ingen dårlig toer. De sorte, enkle kommer med masse frø.

Legg igjen en kommentar

