Hver lærer sin halvliter!

Man merker streiken. Ungene har fått ferie på forskudd og jeg liker det ikke.  Ikke streiken i seg selv, den er legitim så det holder.

Men, ungene da dere?  Mine er for store til at mor/far kan være hjemme, og – de krangler. KRANGLER. Og, de hopper nakne på trampolina. Jadda.

Man flexer, man avspasserer og man tar muligens ut en fridag?  Hva gjør dere?

Nå går jeg dermed basta ut i hagen  og drukner mine sorger i kaffe. Ikke øl. Det får lærerene ta seg av. Halve streikestyrken i Fredrikstad satt med hver sin da jeg langsmed brygga klokken halv fire!! Hev de seg rundt da klokka klang? Hadde det være like «kost» å streik hvis det regnet?

Gir deg en Iris på veien.

‘Cherry Garden’

15 kommentarer

Filed under Uncategorized

15 responses to “Hver lærer sin halvliter!

  1. Amen!
    Denne streiken med huset fullt av unger og ungdommer er til å bli småsprø av, ja. Takke meg til hverdagen hvor ting er mere forutsigbart

    Gratulerer også med overstått bursdag😉
    Håper du innimellom øktene , nøgne trampolinehoppere, krangling og rot slike slaraffendager medfører også har noen gode dager.
    Klemmm

  2. solfrid

    Takk for klemmmen og bursdaghilsen;D

    Joda, nå har jeg begynt å rydde litt. Vi skal ha pipemann på besøk i morgen – han må komme frem i haugen av rot. Ingen hage i dag, plutselig er armene helt kraftløse:(

    Har fått på dem klær!

  3. Villrose

    Irisen var jo fin…

  4. solfrid

    Irisen er kjempefin, den!

    Den streiker ikke i år:))

  5. Ja heldigvis er den største 14 og den minste 5. Sistnevnte går i privat barnehage så vi slipper heldigvis den konflikten. Tenker bare med gru på de to alene hjemme.. huffameg.

  6. solfrid

    Den skåler vi på. Snart helg. Jeg regner med tvungen lønnsnemd ganske så snart. Ellers streiker jeg.

  7. Staselig iris! Streiken er legitim nok, ja. Og forståelig. Men det blir litt paradoksalt når arbeidsgiveren tjener millioner på at det streikes, og befolkningen ellers får problemer.

  8. solfrid

    For meg blir det med en smule bismak når de streikende snakker om hvor koselig med er å streike fordi det er så fint vær(!)

  9. Snuffeldyret

    Hei

    heldigvis er streiken over. Med jentungen uten Sfo og superkorte skoledager er jeg snart i minus når lønna kommer.

    Tusen takk for irisene. Litt mugne, men det hadde jeg også vært om jeg skulle skompet rundt i en konvolutt i mange dager🙂

  10. orm

    Gled dere. Streiken er over og litt kom det ut av den, skjønner jeg.
    Dessverre er streik eneste måte hvis man synes man jobber for mange timer for den lønnen man får og arbeidsgiver ikke vil punge ut, og dessverre går den ut over 3. mann.
    Unner lærerne utepilsen og sola. Vet at mange unge lærere må ha tilleggsjobb for å greie seg. Den vanlige arbeidsdagen fylles opp av påbudte møter etter undervisningstid, og så har de forberedelse og retting etterpå – d.v.s. på kvelden. I tillegg har det vært svært mange nye må-oppgaver og nye ting de har vært nødt til å sette seg inn i de siste årene, uten at det har vært gitt ekstra tid til det.

    – og trøst deg med at du har helt normale unger, Solfrid. Jeg hørte en gang en mor si om sine (da voksne) barn: «De har aldri kranglet.» Da stusset jeg, men klarte å la være å si noe.

    • solfrid

      Normale unger har jeg nok ikke😉 Det er Aspergeren min som ikke har hatt det bra. Uten rutiner blir alt kræsj bang bom. Sommerferien er lang nok, men nå er den toppet med to uker ekstra. Tiåringen tar alt for mye ansvar ift storebroren.

      Krangling er normalt og jeg ville ikke vært foruten;))

  11. Takk og pris for at mine er store nok til å klare seg selv – bare yngstemann går fortsatt på skolen. Og streiken medførte noen ekstra fridager som på tenåringers vis stort sett ble tilbragt med å sove… Unner lærerne en utepils i godværet, da.

    • Mye soving og sent i seng, trening til laang sommerferie. Sigurd vil helst ha sommerjobb, men må vente et par år til.

      Men, alt er glemt nå hva gjelder streiken, vi mennesker er fine slik – nå er det ferie og det unner jeg lærerene.

Legg igjen en kommentar

