Berits stauder

Fant jeg på Epla.no. Så, i går tok jeg turen til Rolvsøy. Det er en gammel kjenning som selger, hun frekventerer Hagegal stadig vekk ;D)

Så, i går hentet jeg litt snacks for hagen. Det begynner å bli litt som jeg ønsker? Rett og slett Solfrid!  Ettersom jeg er en rotekopp og aldri har klart å lage en plan, men jobber etter impulsmetoden så blir resultatet deretter. Men, slik er vi mennesker; ikke like – og godt er det.

Anemone nemorosa Monstrona

Anemone nemorosa ‘Blue Eyes’

Anemone nemorosa ‘Lismore Blue’

Tiarella ‘Sugar and Spice’

Hemerocallis ‘Lady Elisabeth’

Gleder meg! Plantene var rimelige, jeg betalte 190,- for alle fem.

I min egen hage blomstrer det i gult, kremhvit og pastell!

Til slutt  min manipulerte familie. Ikke lett å få plass til armene når man skal fotograferes! Det ble så kule farger!

12 kommentarer

Filed under Dagliglivet i heimen

12 responses to “Berits stauder

  1. Hmmm … den tiarellaen var grisefin, rett og slett. Og jeg har en persicare her som heter «Solfrid» ennå…😉

  2. solfrid

    Ja, jeg veit om den. Må få kommet meg en tur til deg snart. Når passer det for deg å få besøk? Orker du?

  3. Bare jeg har noen timers varsel og ikke er opptatt med noe annet så går det fint. Er hjemme hele onsdag&fredag f.eks? Har du numret mitt?

  4. Mine? Jatakk, je tek ælle fæm.😉

    • solfrid

      De kan nok deles om noen år;D

      Nå blomstrer det så fint i aurikler! Ser at noe har tatt kvelden i løpet av vinteren, men jeg aner ikke hvorfor. Snødekke har vært rimelig stabilt i mange måneder. Det skal vel være ypperlig for auriklene?

  5. Anita K.

    SÅ kult at de selger planter via epla.no! Jeg har handlet småtterier der – og skal selvsagt titte innom igjen.

    Kult bilde av de to herrene.😀

  6. Nydelige planter, av både blomster- og mannekjønn 😀

  7. Tiarella havnet fluksens på må ha listen her. Og jeg tror det er en gryende anemonedille på gang, hjelp!

    • solfrid

      Noen kommer og noen går. Tiarella har en fantastisk skummende blomsterhav. Mine to har overlevd vinteren, gleder meg til blomstring.

Legg igjen en kommentar

