Mer på kino

Det skal jeg! I dag ble det Sherlock Holmes. Deilig, deilig. Kjekke gutter er ikke å forakte. Jude Law og Robert Downey Jr.

Jeg går alltid aleine på kino. Da slipper jeg å forholde meg til en sidemann som skravler; de finnes! Det beste er å gå en fredag etter jobb. Da settes filmen opp i VIP-salen; intimt – med bord mellom annenhver stol (veldig behagelige), god plass til lange bein. Fredrikstad Kino er en ganske så ny kino (6 saler), og kåres stadig vekk til årets kino. Alltid Cola og popcorn!

Sherlock Holmes er en ren underholdningsfilm – forholdet mellom Holmes og Watson fremstilles ganske så annerledes enn hva vi er vant til. En morsom film, som jeg anbefaler til de som liker å gå på kino for å la seg underholde. Den er lang – 2t 15 min. De gikk fort!

Det kommer masse spennende filmer fremover og jeg blir mer og mer glad i film på kino. Synd det er så dyrt – Avatar i 3d koster 140,- (!)

Vel hjemme: kaldt. Huset har stått tomt siden jeg gikk på jobb i morges. 11 timer uten varme. Med blåskjell og kveite i kjøleskapet lagde jeg kjapt ei suppe. Dampet skjellene og fisken. Spedde kraften med matfløte, rev gulrøtter og persillerot. En persillekvast og vips, ei varmende og velsmakende suppe. Det gjorde godt i en kald kropp. Øh, det ble vel mer en gryte enn suppe…

Nå lurer jeg på å lage meg en kopp kakao, har noe mørk sjokolade og litt fløte i kjøleskapet. ;D)

Ikke noe stort utlån på jobb i dag. Ikke mange var vel klar over at vi hadde åpent. Fikk ryddet, kjørt vekk juleutstillingen, bøker og CDer opp på magasinet og kastet kassetter. Joda, vi hadde fremdeles kassetter. Nå er kontoret en smule ryddigere og jeg kan møte mandagen med en smil.

Huset er tomt, bare meg hjemme. I morgen står ingenting på planen – enten sover jeg lenge (kaffe og bok på senga) eller så våkner jeg tidlig og tar en treningsrunde. Vi får se hvor kaldt det er.

Jason Bourne på TV3 nu!! Det er tre Jason Bourne-filmer, jeg er usikker på om dette er den jeg ikke har sett.

Dette ble et skikkelig fjortisinnlegg, bare kjekke gutter!!!!

15 kommentarer

Filed under Dagliglivet i heimen

15 responses to “Mer på kino

  1. Jøss, om jeg hadde vært alene hjemme hadde jeg boikottet middag, matlaging og oppvask er ikke blandt mine favorittsysler. Kakaoen derimot…
    Jeg var på kino i går å så ‘Twilight-New Moon’ med jentungen på 15 og jeg må vedgå at jeg synes kinolyd er aaaltfor høyt for gamle kjerringer som meg. Nei, da heller en dvd hjemme hvor man kan ta på pause når det måtte bli nødvendig for en virrekopp som meg

    Ønsker deg alt godt i det nye året, måtte det bli et lystig, innholdsrikt godt grønt år!
    Klemmm

  2. solfrid

    Hvem har sagt jeg vasker opp?😉

    Lyden er grei; er vant til høy musikk – god trening. Twilight skal jeg gå å se i morgen. Er man alene så er man alene.

  3. solfrid

    Suppa tok 10 minutter. I morgen blir det kalkunsuppe med grønnsaker. Nå er jeg lei og restene av riskremen er borte vekk i kompostbøtta.

  4. Anita K.

    Twilight leses i heimen her av pre-tenåringen. Koselig med jentekveld for seg selv.😀

  5. solfrid

    Har sett eneren, ble litt fascinert – så nå går jeg på kino og ser toeren.
    I går satt jeg og var febersjuk og krank. Fikk endelig sett Yacoubian-bygningen ( Alaa Al Aswany ), basert på boka med samme navn. 2 timer og 49 minutter. Har ikke fått lest boka, så jeg var helt åpen. Spesiell film; arabisk i formen – men, tar opp blant annet homoseksualitet. Anbefales, en fargerik film. Nesten tre timer går fort.

  6. solfrid

    Det er f*** ikke ofte! Selv har jeg ikke foreldre, Stein sine er gamle (78 og 87) og med Alzheimer (far). Vi har gjort alt med ungene sammen, bestandig. Det er en styrke, men også en ting som gjør deg sliten. Derfor er disse dagene (timene) så herrlige og jeg elsker å være aleine med hjernen min. Men, jeg blir stort sett sjuk – psysisk greie, man faller litt sammen.

  7. Sherlock kunne jeg tenke meg å se en gang. I min ungdom kjøpte jeg alle bøkene gjennom bokklubben og de leste de flittig. Har sett mange filmatiseringer før, men denne nye frister veldig.

    • Da går du på filmen. La deg underholde! Film er best på kino. Dog er jeg gift med en man som laster ned alt FØR den kommer på kino, men jeg nekter å se ulovlige filmer. Noen prinsipper må man ha! Stort lerret er deilig.

      Godt nytt år, Marit!!

  8. Skulle på kino og sjå Sherlock i romjula, hadde fiksa barnevakt og alt, siste sjanse før baby bankar på tenkte me. Det blei omgangssjuke på heile gjengen i staden. Ikkje like tiltalande som Downey og Law, det kan eg love deg.

  9. Og godt nytt år, forresten!

  10. Kjekke gutter er ikke å forakte, og suppene høres knallgode ut. Jeg skal lage Mulligatawny til kjekke gutter i morgen🙂 Godt nyttår til deg!

    • solfrid

      Et flott nytt år til deg, også!

      Må vel prøve Mulligatawny en dag. Det høres ikke vondt ut. Suppe er undervurdert. ;D)

Legg igjen en kommentar

