Sukkerbrød som tilsier perfeksjonisme

Dette er Ragnhilds oppskrift; kollega.

Nu skal den prøves – i morgen vel og merke. Så får vi se hva resultatet blir. Den skal fylles med fromasj (krem og gele – sitron sådan), godis. Marsipanlokk.

4 egg |
1 1/2 dl sukker |—-> stivpiskes

Ha i:
1 dl hvetemel
1 dl potetmel
2 ts bakepulver

Jeg pleier å blande alt sammen i mikser, bare kjører det litt forsiktig når jeg har i det tørre, til alt akkurat er blandet sammen.

Stek på 180 grader i ca 30 min.
Stikk med pinne, ikke åpne døra før det er ferdig etc., alle de der vanlige triksene. Så bruker sukkerbødet å bli perfekt – hver gang.

I morgen, i morgen, men ikke i dag. Nå er det kvelden.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Sukkerbrød som tilsier perfeksjonisme

  1. Og jeg har vanligvis måttet bake to for å komme opp i riktig høyde. Men det gjør delingen enklere da. Får forsøke din oppskrift neste gang.🙂

  2. solfrid

    Det gjør jeg til tider, også. Enkelte dager klaffer det perfekt. Får håpe det gjør det i dag! Godt nytt år!

  3. solfrid

    Det datt sammen på midten. Hva gjør jeg feil?

Legg igjen en kommentar

