«Jeg vil gå på ski»

; sa jeg til gubben da vi kom hjem nå nettopp. » Ta disse Rimiposene og gå inn du» – kom det kjapt fra sidelinja. Hva? I et svakt, svakt øyeblikk følte jeg for å sprinte avgårde bortover de kalde, gnistrende åkrene – så får jeg latter slengt i trynet?? Og, jeg – som etter å ha gått (mulig jeg overdriver her) tremila på ski – på treski til og med (Forsvarets hvite planker) – ble etterlyst og letermannskaper kom traskende i løypene på jakt etter moi. Dette skjedde på Jørstadmoen for 26 år siden. Nå var lysten der igjen. Men, hva skjer? Jo, gubben bare ler. Hmrf. Det var den kaka da.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “«Jeg vil gå på ski»

  1. Gå på ski du. Du trenger ikke å gå tremila.😉

  2. solfrid

    Nei, jeg hadde bare tenkt å sveve over jordene her. Tremila gåes stadig vekk på beina.

    Nå er forresten smørekaka ferdig. Lurte en periode på å fylle den med litt, men fant ut at det ble for drøyt.

Legg igjen en kommentar

