Har sådd totusenognis siste frø

De skal i kjøleskapet. Det verste er vel at jeg har rota bort lappen – så, jeg vet ikke hva jeg sår. Samtidig har jeg en heftig diskusjon om planterom. Vi har plass på vaskerommet!!!! Sier jeg. Nei, sier mannen.

Da lager Surfrid kake som smøring; den beste mannen vet om.

Suksesskake

Mandelbunn:

4 eggehviter
125 g sukker

Piskes stivt og blandes med
200 g malte mandler
Stekes i 35-40 min ved 180°

Krem:

4 eggeplommer
100 g sukker
1 dl H-melk (eller matfløte)
1-2 ts vaniljesukker
150 g smør (romtemperatur)

Eggeplommer, sukker og melk kokes over svak varme til det tykner. Rør ofte. Ha i vaniljesukker. Avkjøl blandingen. Blandes med smøret. Ha kremen på kaken og strø med hakkede mandler.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Har sådd totusenognis siste frø

  1. Rita

    Min var veldig enig i hyller og lys på planterommet etter ett par sesonger med stua full, og da snakker vi hundrevis, av små svarte potter med små grønne ting i😉

    Men smøring er nok ikke så dumt det heller🙂

  2. solfrid

    Sår jo mest stauder ute, dog vil jeg ha en liten sak som gjør nysgjerrigfrøene glade. Han er av den oppfatning av at jord=griseri. Stygge tanker. ;D

    Mykner erfaringsmessig etter en stund. Han ender stort sett med å tro at det var hans gode ide. Hi-hi.

  3. Villrose

    Det hjelper, tenker jeg!

  4. Jord er IKKE griseri men en livsnødvendighet😉
    Stå på kravene!
    Her fylles stua og alle andre tenkelige og utenkelige steder opp med frøpotter hver vår, men uten noe annet egnet sted så får familien fint bare finne seg i det :o)

  5. Kake med «ekstra proteiner»? He-he. utrolig kult gjort. Det er jo ikke skadelig i det hele tatt. Ler meg ihjel!! ( Det med vaflene mener jeg. )

    Ha-haaaa sier jeg bare anng discovideoen. Er det ikke vittig?
    Du… jeg må jo få lagt til den nye bloggen din i lista mi skjønner jeg. Himmel, jeg vet ikke hvor jeg har vært.

Legg igjen en kommentar

