Via Vai og dets like

Hadde jeg aldri hørt om før en kollega viste frem sine nye, fine, brune støvletter. De var helt fantastiske å gå i. Tilpasset disse norske, trauste beina. Men, akk så dyre. I hele høst har jeg vært på jakt etter nye støvletter. Mine firkanta Vikingvinter er varme og gode, dog med et lite snev av vernesko – bøker er ikke så tunge.

Men, mine legger kom sjelden overens med disse høye, lekre. Helt til jeg kom over et par Via Vai. De måtte jeg bare ha! De er perfekte på beina, men litt lite slækk i leggene. Derfor begår jeg gå-inn-før-de-brukes-dager.  Så, her flyr jeg rundt i møkkete fleecegenser og strømpebukse med lekre støvletter. Og vasker. Og rydder.  Bildet har jeg lånt av Via Vai. Tror nesten det er de dyreste , eller de er nok det, ja – jeg noensinne har kjøpt av skotøy. Men, for en følelse for mine bein….

12 kommentarer

Filed under Uncategorized

12 responses to “Via Vai og dets like

  1. Rita

    Oooh-la-la-de-var-driiitlekre!
    Gratulerer🙂

  2. solfrid

    De er lekre, jeg er meget fornøyd med kjøpet. Ikke ofte (eller aldri) jeg unner meg slike herligheter. Prisen var dritlekker. ;D Nå er jeg gift med en mann som heldigvis er en glad mann i skoveien. Han handler noe over gjennomsnittet for kvinner vil jeg tro. Noe mer muligens. Synes det dukker opp nye sko hele tiden, jeg. Jeg handler sjelden og har ikke mange par.

  3. solfrid

    Takk, glemte jeg å skrive, Rita. :D)

  4. solfrid

    Perfekt høyde på hælen, ikke for spisse, passe breie.

  5. Stilig, slit ‘an som dei seier på mine kantar! Mine støvlettar som eg er kjempeglad i og har gått med i mange år syng på siste verset. Tenker eg skal unne meg eit nytt par når eg er ferdig med opphovna gravidbein snart (forhåpentligvis…).

    • solfrid

      Disse kommer til å vare i mange,mange sesonger. Da jeg gikk gravid med eldstemann kjøpte jeg meg Ecco-støvletter. De hadde jeg i 12 år. De var så gode å gå i. Fant ikke dere make.

      Termin?😀

  6. Det ser ut som eksklusive bruks-støvletter, i motsetning til «stå stille og ta seg ut der hvor det ikke er glatt»-støvletter.😉 Lekre.

  7. solfrid

    Jeg er nok en smule fornuftig i mine kjøp.

  8. De var særs lekre! Klassiske og passer til alt. Jeg har egentlig dilla på støvletter, og skulle gjerne hatt noen med superhøye hæler også. Men, heldigvis har jeg sluttet å kjøpe ting bare fordi det er lekkert. Jeg orker jo ikke høye hæler, selvom det er snasent å se på.

Legg igjen en kommentar

