Lussimesse

Det skulle ha vært bakt i dag husket jeg helt plutselig.  Men, ettersom jeg er godt gift og mannen vil shoppe – så må man bli med på søndagsåpne IKEA. Selv om jeg er stor motstander av just presis slike uting.

Det blir baking i morgen. Sondre størstemann har bestilt Lussekatter til seg selv og kollegaene. Han jobber 50 meter fra heimen og det hender mor stikker bort i lunchen på fridagene sine. Har tatt meg fri hele neste uke. Huset ser faktisk ut som en tapt krig som ingen har orket å gjøre noe med i etterkant. Så i dag skriver jeg lister og skal prøve å følge den slavisk. Ellers går det ikke. Det veit jeg.
Nå er kaffen klar og det brenner godt i ovnen.

Gyldenlakk har takket så fint for frøene sine; julekalendergave på Hagegal. I kveld må jeg få pakket fra 4-12 desember. Denne uken har stått i trøtthetens tegn og jeg har ikke orket en eneste ting etter jobb. Kun sove, sove, sove.

Må ha sommerbilde i dag også – det er jo så mørkt ute!!

Lilium Elodie

Lilium ‘Elodie’ – gave fra Iris 2009.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Lussimesse

  1. Oh, butikker i førjulstiden er drepen og IKEA er ille nok ellers i året så jeg orker ikke engang tenke på hvordan stemningen er der nå før jul.
    Stress ikke for mye, det blir jul selv om huset ser aldri så bomba ut, tro meg, men akk så mye triveligere om man klarer å få fikset opp i det grøvste rotet. Jeg har også noen skippertak å ta i uken som kommer…
    Nydelig lilje!
    Ha en super uke og lykke til med oppryddningsprosjektet.
    Klem

    • solfrid

      Nå er blodtrykket og pulsen på sitt farligste. Vi fikk det vi skulle og vel så det. Det ser ut som flere legger «søndagsturen» til slike steder? Ikke handlet de så mye; kun titte? Vi hadde med oss to tiåringer og en fjortis. Vår to skulle se på nye senger – og, diverse småting til nytt rom. Sigurd skal ta overta storebrors.

      Neida, jeg stresser ikke – tror jeg, og sier jeg. Dog tror jeg blodtrykket er farlig høyt og er er flink og tar meg tid til trening og bøker. Bare det er ryddig og litt rent og maten er boks – så kan julea komme.

      Ikke stress du heller! Klem

  2. Vakker lilje til desembertrøst!
    Tapt krig, ja. Husbonden pleier kalle vår utgave for mødding evt. bomba horehus. Jeg skriver også lister, gjerne i overkant optimistiske, så jeg kommer sjelden helt i mål. Men jul blir det!

  3. solfrid

    Bomba horehus er vel kun fornavnet her i gården. Han sier ingenting min mann – han har så dårlig samvittighet for ikke å løfte en eneste finger; dvs han veit at jeg eksploderer hvis han skulle finne på å klage. Kampen er kjempet i 23 år, men jeg gir meg ikke. ;(

Legg igjen en kommentar

