Knekk – ikke det søte, men den jækla tanna

Jaggu gikk den dundas igjen. Tenner og meg er noe skit. Reperasjonsalder? Ja.

Villrose har gitt meg en utfordring. Den har versert en stund, så jeg sender den ikke videre.  Men, mitt bilde skal dere få.🙂

1. Finn fram den 4. eller 7. bildemappa
2. Finn fram det 4. eller 7. bildet
3. Skriv litt om bildet.
4. Send utfordringen videre til 5 nye.

Bildet viser en utrolig entusiastisk Sigurd. Vi er ombord i fergen fra Göteborg til Frederikshavn juli i år. Hånden holder pengebeholdningen som er ment å brukes på spillemaskinene.  Han vant faktisk en del. Gutten tendenserer til å bli spillegal og passes på som en smed. (!)

Så er det snart kun 2 uker til jul. Hmrf.

14 kommentarer

Filed under Uncategorized

14 responses to “Knekk – ikke det søte, men den jækla tanna

  1. Auda – stakkars deg! Jeg har hatt noen reservedelsreparasjoner på tanngarden opp gjennom tida. Wææh. Dyrt også.😦
    Skal se an bildemappene mine.

  2. solfrid

    Koselig hvis du har et bilde.🙂

    Har du slike svære krater etter boring av hull fra skoletannlegen? På 70-tallet var det rene meteorhullet hver gang et bittelite hull skulle bores. Disse knekker nå som fyrstikker.
    Denne tanna ble bygd opp i sommer, så nå skal jeg KLAGE så det holder.

  3. Villrose

    Ulp, brekte hulltenner er noe dr..!
    Sutret til tannlegen min sist, at forfallet var begynt😦 Men fikk trøst og oppmuntring om fine tenner. Siden har tenna holdt, bank i bordet og lykke til.

  4. solfrid

    Beklageligvis så har jeg møkkatenner. I tillegg har jeg pusset vekk emaljen. (!) Heldige deg, Villrose.😀

  5. Jeg har krater, ja – grunnet manglende emalje på 6- og 12-årssettet. Som jeg skrek da skoletannlegen borret inn til tannbeinet uten bedøvelse.😦
    Men modern hadde det enda verre – og hadde betydelig dårligere tenner. Mormor sa at den tannlegen var renheklet sadist. Min mormor fikk derimot trukket ut alle tennene da hun var 40 år. Gebiss var visst konfirmasjonsgave for 100 år siden!😉

  6. solfrid

    Au, au, au, Anita!😦

    Jeg er så glad for at guttene mine (alle tre) ikke har et eneste hull. Selv om jeg synes de er sløve til tider. Eldstemann sliter litt med emaljen, men gudskjelov at det ikke bores slik som det gjorde med våre tenner.

  7. solfrid

    Gebiss i 40-årsgave, ja – nå er kunstig hvite perlemorstenner som er tingen. Vet ikke jeg, men synes det er rimelig fake.😉

  8. lineoghagen

    Min fulle sympati…. har sprekt en gammel fylling som skal inspiseres i morra hos tannlegen. Må helt klart begynne å bytte ut de gamle amalganfyllingene… Morradagens time er 3 forsøk på å få meg til tannlegen i denne omgang :flau: Men nå er det slutt på dårlige undskyldninger for å slippe!

  9. rita

    Usj. Tannlegebesøk er ikkeno gøy nei. Lykke til. Selv liker jeg bare å være på tannklinikk når jeg får penger for det…….og tannleger liker jeg best i sivil😉

    Fint bilde av guttungen😀

    • solfrid

      Nå ringer jeg. Først trening, mentalt oppbyggende. Elsker ikke tannlegen, merkelig det der. OM det er prisen eller redselen for smerte? Aner ikke. Men, jeg har alltid bedøvelse. Håper det snart blir slik at tennene faktisk er en del av kroppen. Vi er alle født med de merkligste tenner og noen fungerer dårlig. So long – det blir en mindre julegave på noen i år. Hi-hi.

  10. Tannbrekk er noe herk – dyrt og ubeleilig. Men denne tanna høres ut som en opplagt reklamasjonssak, ja. Tenner må forventes å holde mer enn et halvår.
    Fint bilde!

  11. Sjekk om du har en god sak – om det er plomberingen som er missa – og ikke selve tanna.😉

  12. solfrid

    Kommer tilbake med mer.

Legg igjen en kommentar

