Brente pepperkaker, fløyelsmyke Begonia og improviserte kroker

Englegardinene er passè.  Beklager Märtha.  Nye lilla er på plass, stjernene likeså og pepperkakene er  like rundt hjørnet.  Begonia, nye sådan i sorte potter. Hengepotter. Som nesten var umulig å finne. Bortgjemt i en krok hos Plantasjen. Man henger ikke blomster i potter lenger. Det er veldig, veldig passè. Verre enn englene.

Der var alle pepperkakene ferdig stekt. I dag ble det ferdig deig. «Orntlie» greier blir det senere i desember. Da kommer Sondre på pepperkakebake- og marsipanlagerdag. Gleder oss!

Et julebord ferdig, one to go.

Så har jeg liksom blitt bestemor. Astrid har fått ei lita jente. Noen gleder finnes der. Smått er godt!

Astrid og Ulriks lille datter. Vakker prinsesse.

Hagegals julekalender begynner i morgen. Følg med, følg med.

Hagegal

Nå skal jeg liksom pakke julekalender.  Selv om jeg lovte meg selv å begynne tidlig, så har jeg ikke startet engang.  Neste år.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Brente pepperkaker, fløyelsmyke Begonia og improviserte kroker

  1. Noen gleder finnes det, og denne sørger nok for å gjøre seg gjeldende. Nusselig lite frø!

  2. Jada, neste år, neste år… som om vi liksom er i rute da!?!Hehe

    Gratulerer så mye med veslejenta og som bestemor, et nydelig lite barn!

    Ønsker deg en koselig og stressfri adventstid, gled deg over det som finnes av gleder
    Stor klemmm

  3. Grattis!!! For ei søt lita prinsesse!😀
    Jeg kjøpte et spann pepperkaker i går – det er sannsynligvis tomt allerede til helga, kjenner jeg gnagerne i huset rett.

  4. Kirsten/Embla

    Gratulerer med prinsessa😉

  5. solfrid

    Ja, hun er nuddelig. Ingen får lov til å besøke bebiser på sykehuset, så man må vente til vidunderet har kommet hjem.

  6. ÅÅÅÅÅ, Gratulerer! Ikke sett denne før nå. Nydelig! Jeg har sett lille Anna alt for lite dette året😦 Og i januar fyller hun ett år…

    • solfrid

      Tiden går så alt for fort. Regner med å se henne snart. Intet besøk på sykehus grunnet svineinfluensa. Dog er vel mor og barn hjemme snart.

  7. Gratulerer med den lille!
    Nydelig lite barnebarn du har😀

  8. Takk, Anne!

    Kan du sende meg adressen din på PM. Jeg skylder deg noe grådig vettu. Alle knollene er trygt inne, selv om jeg var meget treg i høst.

  9. rita

    Gratulerer så mye, Solfrid. Nydelig liten tulle det der🙂

Legg igjen en kommentar

