Kakao, dyne og Poirot

I dag orka vi ikke Valg -09.  Så, da mor kom hjem fra jobb; pølser til middag. Deretter kakao, film og dyne. Dyne fordi det rett og slett er koselig å sitte i dyna på en mandag og drikke kakao og se på Poirot. Gutene har fått helt dilla. Det synes jeg er gøy. Jeg har pløya meg gjennom alle bøkene til Agatha Christie og håpet jo at guttene muligens ville oppleve det å lese som noe lysbetont. Not. Ikke ennu. Da er ikke filmene med David Suchet å forakte. De elsker den lille, tykke mannen fra Belgia.

Det blåser og det regner. I morgen er det meldt opphold? Det hadde vært utrolig deilig.

Ellers er vi oppe og går på Fredrikstad Bibliotek igjen. Vi har hatt en lang periode med redusert åpning og redusert bemanning. Dette på grunn av muggsopp og fukt. Bygget er friskmeldt og alle er tilbake. Dette feiret vi med marsipankake, loppemarked og kveldsåpent. I love it! Ikke så mange som våget seg ut i regnet, men de som kom dro med seg lopper i massevis. For mange fant gull. Særlig fra musikk og lokalhistorisk var det en del gamle utgivelser som var av interesse for noe særinger;D

Guttene snørrer og snufser, men ingen feber. Nøff, nøff.

I morgen har jeg fri – 60% passer meg helt utmerket. Fikk plantet finingene fra Hilde og Erantis i nybed, under trærne som skal bli et lite woodland.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Kakao, dyne og Poirot

  1. Heisan, gratulerer med ny blogg!
    Der er du på riktig plass i blogglista mi.
    Jeg så noen filmer med en annen enn Suchet som Poirot for ei stund sia, men det ble bare helt feil.

    • solfrid

      Han har vokst seg inn i rollen. Peter Ustinov spilte i solen var vitne fra 1982. Bra da, men bedre nå ned herr Suchet. Ja, det er jeg WordPressbruker. Mye bedre, Berit;D

Legg igjen en kommentar

