Hm, nye løk i år igjen?

Jada. Mail fra Jensen i morges, løk er på vei.  2275,- har jeg klart å  bruke på denne importen. Ser nok at jeg har blingsa litt på antall, så får vi alt vi har bestilt tror jeg nesten jeg deler ut litt. Kremt.

Allium ‘Summer Drummer’ – denne tror jeg blir meget lekker, kompanjonger ?

Allium wallichii ‘Back Form’ – spennende å se om den blir så mørk, fin sammen med hva?

Colchium ‘Disraeli’ – Colchium har jeg aldri hatt, så dette blir spennende. Noe jeg må huske på? Vakker farge.

Erythronium dens-canis ‘Purple King’ – woodlandet.

Eranthis hyemalis ‘Schwefelglanz’ – oj, har jeg bestilt noe gult? Jaja, jeg finner nok en plass.

Fritillaria cirrhosa lemon form – finner intet bilde

Iris reticulata ‘Kuh-e-Abr’ – reticulata er den tidligste irisen jeg vet om.

Iris reticulata ‘Halkis’ – jeg er en stor Iris-fan:D Denne var vel i overkant blå på bildet, men gleder meg til å se den live i 2010.

Iris reticulata ‘Violet Beauty’ –     mye iris 2010 (hvordan sier man egentlig det? tjueti?).

Pinselilje ‘Chromacolor –  Ugh! Kremt. For en farge. Men, den lukter godt skrives det.

Pinselilje ‘Double Beauty’ – nada bilde:(

Tulipan ‘Blenda’

Tulipan ‘Arabian Mystery’

Mye rosa og lilla i tulipaner. Og, så har jeg bestilt 100 av hver?  Var jeg våken ved bestilling? Nja. Ikke vet jeg.

Det er så rolig her, tror jeg legger meg med ei bok.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Hm, nye løk i år igjen?

  1. Så mye fint du har bestilt:)

    Grattis med ny gammel blogg. Nå har bloggen din kommet på lista i min med nye innlegg, da er det mye lettere å følge med.

    • solfrid

      Sånn. Der var du på lista over godkjente:DD

      Synes det ble litt mye dill med Blogspot. Beklager rotet.

      Ja, synes selv at jeg har bestilt mye fint, selv om det ble litt ball og tull med bestillingen. Altså, jeg tulla, ikke Jensen. Det var såå mye fint å bestille, men jeg skulle jo gjøre alt i siste liten – så, ergo ble det litt hastverk er lastverk. Men, men, jeg får svære tulipanfelt neste år….

      Nå er jeg tilbake til normal arbeidstid. Senvakt på mandag, fri tirsdag og torsdag. Deilig. Får gjort bittelitt før jeg skal på jobb i dag. Det er en del potter med Dahlia som ser tørre ut. Fikk så masse knoller av markblomst i mai.

      Ha ei fin uke, Signe. Må bare fortelle at eldstemann har det bra og er på jobb hver dag. Han kommer til å bo på avlastningstedet fremover. Dyrt, men eneste trygge stedet for ham. De to minste synes det er mye roligere hjemme og slapper mer av. Syver har vært sammen med Sondre i helgen – han trives med å ha det rolig han også. Jeg fikk et meget sterk migreneutbrudd i helgen. Sikkert en reaksjon på tingenes tilstand;D

  2. Men her er du jo, Solfrid! Eg har savna deg på den gamle bloggen. Mykje bra løk her, har ikkje skaffa meg noko enno for eg er skeptisk til mine løksettingsevner i haust… Men litt må eg nok få i jorda.

    • solfrid

      Det har vært noget hektisk privat. Men, jeg har savna alle bloggene mine. Har lest lite. Snufs. Håper på en lysere hverdag fremover. :DD

Legg igjen en kommentar

